Alsónémedi, Bugyi, Gyál és Ócsa települések közigazgatási területén belül. Minden település rendelkezik
            nyitva álló helyiséggel. Gyálon, Ócsán és Bugyin működő nyitva álló helyiségekben dolgozó családsegítők a
            várost egyéni, körzeti felosztás szerint látják el; a többi nyitva álló helyiségben nincs körzeti felosztás.
            A legalább két fővel dolgozó irodákban (Ócsa, Gyál, Bugyi) az esetek elosztása a szolgálat vezetőjével
            folytatott egyeztetés alapján történik, figyelembe véve a kollégák leterheltségét, szakmai tapasztalatát,
            felkészültségét.
          
         
        
          Tájékoztatási feladatai körében szociális és egyéb információs adatokat gyűjt, és tájékoztatja:
          
            - a szülőt – ha a gyermek védelme érdekében indokolt a szülő tudomása nélkül a gyermek fejlettségétől
            függően – az ítélőképessége birtokában lévő gyermeket jogaikról, az igénybe vehető támogatásokról és
            ellátásokról, amelyek összefüggésben vannak a gyermek testi-lelki biztosításával, melyek elősegítik a
            gyermek családjában történő nevelkedését, illetve melyek a gyermek számára szükséges védelmet
            biztosítják.
          
            - a válsághelyzetben lévő várandós anyát az őt, illetve a magzatot megillető jogokról, támogatásokról és
            ellátásokról,
          
            - a születendő gyermeke felnevelését nem vállaló, válsághelyzetben lévő várandós anyát a nyílt és a titkos
            örökbefogadás lehetőségéről, joghatásairól, valamint a nyílt örökbefogadást elősegítő közhasznú szervezetek,
            illetve a nyílt örökbefogadást elősegítő és a titkos örökbefogadást előkészítő területi gyermekvédelmi
            szakszolgálatok tevékenységéről és elérhetőségéről,
          
            - az örökbefogadó szülőt az örökbefogadás után követése körében igénybe vehető szolgáltatásról, és segíti az
            után követést végző szervezet felkeresését.
          
            Szociális segítőmunka keretében:
          
          - segíti az igénybe vevőket a családban jelentkező működési zavarok ellensúlyozásában, a családban élő
            gyermek gondozásában, ellátásának megszervezésében,
          - az igénybe vevő szükségleteinek kielégítése, problémájának megoldása, céljai elérése érdekében
            összegyűjti
            és mozgósítja az igénybe vevő saját és környezetében jelentkező erőforrásait, továbbá azokat a
            szolgáltatásokat, amelyek bevonhatók a célok elérésébe, újabb problémák megelőzésébe,
          - koordinálja az esetkezelésben közreműködő szakemberek, valamint a közvetített ellátásban, szolgáltatásban
            dolgozók együttműködését,
          - a szabadidős programokat szervez,
           - a hivatalos ügyek intézésében segítséget nyújt,
          - működteti a veszélyeztetettséget észlelő és jelző rendszert,
          - családi konfliktusok megoldásának elősegítése, különösen a válás, a gyermekelhelyezés és a
            kapcsolattartás
            esetében kezdeményezni: egyéb gyermekjóléti alapellátások önkéntes igénybevételét és azt szükség esetén
            személyes közreműködéssel is segíti, szociális alapszolgáltatások igénybevételét, egészségügyi ellátások
            igénybevételét, pedagógiai szakszolgálatok igénybevételét.
          - felkérésre környezettanulmányt készít,
          - az eset szerinti aktuális probléma megoldásában érintett összes szakember és a család- és gyermekjóléti
            központ bevonásával, a közös probléma meghatározása, a vállalt feladatok tisztázása, a segítő folyamat
            együttes megtervezése érdekében esetmegbeszélést, illetve – a fentieken túl - a család problémában, illetve
            a megoldásában érintett tagjainak, a lehetséges támaszt jelentő személyeknek, továbbá korától, érettségétől
            függően az érintett gyermeknek a részvételével esetkonferenciát szervez,
           - a szolgáltatást igénybe vevő személy, család, illetve gyermek és szülő közreműködésével szükség szerint,
            de legalább hathavonta értékeli az esetkezelés eredményességét, és
          - közreműködik a válsághelyzetben lévő várandós anya problémáinak rendezésében,
           - felkérésre környezettanulmányt készít,
           - koordinálja az adományként felajánlott ruhaneműk és egyéb használati tárgyak arra rászorulókhoz való
            eljuttatását
          
         
        
          
            Minden olyan személy, aki Gyálon, Ócsán, Bugyin, illetve Alsónémedin bejelentett állandó lakcímmel,
            bejelentett tartózkodási hellyel rendelkezik, illetve aki életvitelszerűen tartózkodik a településeken.
            Szolgáltatásainkat úgy szervezzük, hogy az az ellátási területen élő valamennyi gyermek és rászoruló felnőtt
            számára elérhető legyen.
          
           - a kliens önkéntes megkeresésére indul,
           - a szülők, illetve család jelzésére,
          - az észlelő- és jelzőrendszer tagjainak (közoktatási intézmények, egészségügyi intézmények, hatóság, civil
            szféra) megkeresésén keresztül,
           - hatósági, együttműködési kötelezettség útján.
          Az ellátás igénybevételének feltétele, hogy az igénybe vevő tartozzon bele az ellátottak körébe.